Neo Victorian

Neo Victorian er en ganske speciel tøjstil og leve måde der er helt unik. Ved at inkooperere de victorianske/edwardisanske dyder og stil elementer i det actuelle samfund, er neo victorian opstået.

Forskellen fra steampunk er at man i højere grad lader sig inspirere af det nulevende samfund var at bruge materialer der ikek eksistrede i den victorianske-æra. Her er der tale om lak og bruger læder på en meget utraditionel måde i deres påklædning.

Under denne livstil er der alt i pålædning, musik og inretning:




Jeg syntes egentlig der er ret mange fede elementer i det og så ender det hele ikek med at gå op i kobber og messing.

3 kommentarer:

  1. Mmhhh Kit Stolen.... *savler lidt for sig selv*

    SvarSlet
  2. Det er sjovt du skelner imellem neo victorian og steampunk på den måde, da jeg efterhånden har læst så mange forskellige definitioner på det ene og det andet. Ikke at jeg synes du er gal på den - jeg synes netop også at der efterhånden er brug for en form for opdeling af de forskellige undergenre af 'steampunk'. Jeg er ikke engang sikker på, om jeg synest termen 'steampunk' er god som en overordnet definition, men den er nok blevet for brugt til, at man kan ændre på det nu :)
    Men ville du så mene at neo victorian er det samme som gothic aristocrat, eller er der forskelle?

    SvarSlet
  3. Undskyld det sene svar!
    Jeg mener ikke at gothic aristocrat og neo victorian er det samme. Begrundelsen herfor er at neo victorian kun trækker inspiration fra victoriatiden, hvor gothic aristocrat derimod tager fra slutningen af renæssancen og op til ca. victoriatiden.
    Hvorvidt definition er korrekt kan jeg ikke gøre op for. For dem der dyrker disse to livsstile vil nok modsige mig.

    SvarSlet